نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2254
-
الف
+

نمایشگاه «بهار سبز» در نگارستان ملی کابل برگزار شد

یک‌ صد و بیست اثر هنری هنرمندان کشور در نمایشگاه نقاشی در نگارستان ملی، به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه «بهار سبز» در نگارستان ملی از سوی مؤسسه ملی افغان‌ها برای آموزش بزرگ‌سالان به همکاری انستیتیوت هنرهای زیبا و نگارستان ملی، برگزار شده است.

به گزارش آی فیلم 2 ، «محمدرسول باوری» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت:«که این نمایشگاه می‌تواند زمینه خوب را برای نمایش اثرهای هنری، مساعد سازد.

به گفته آقای «باوری» ، نقاشی وسیله‌ای است که برهه‌های مختلف تاریخی را بازگو می‌کند و نیز هنرمند با تصویر واقعیت‌ها باعث اتحاد و همبستگی میان مردم می‌شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود که :«هرکس تعریف متفاوت از هنر دارد و رسالت هنرمندان است که واقعیت‌های جامعه را به تصویر بکشند.»

وی علاوه کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ، کوشش می‌کند در حد توان از هنرمندان حمایت کند و نیز زمینه‌ها را برای پیشرفت آنان مساعد سازد.

«محمدسمیع سیرت» یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت:«که در این نمایشگاه، ۱۲۰ اثر هنرمندان از ولایت‌های مختلف برای یک روز به نمایش گذاشته شد.»

به گفته وی نمایشگاه نقاشی «بهار سبز» به مناسبت فصل بهار برگزار شده که هر اثر زیبایی‌های طبیعت را به تصویر کشیده است.

در حاشیه این نمایشگاه، ده هنرمند برتر که اثرهای‌شان به نمایش گذاشته شد؛ در یک رقابت به‌طور همزمان نقاشی کردند و بعد داوران هنرمندان برتر را انتخاب کردند.

به نقل از فرهنگ پرس ، در این رقابت «محمدهلال احمدی»، «جمیله احمدی» و «یما کابلی»، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و برای‌شان تندیس و تقدیرنامه اهدا شد و نیز برای مقام‌های چهارم تا دهم، تقدیرنامه موسسه ملی افغان‌ها برای آموزش بزرگ‌سالان داده شد.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر